Rant – Chuck Palahniuk


rant - Chuck Palahniuk

Zamfirescu R. (☼ librar): Când am auzit de Rant, m-am gândit că o să fie o altă carte în genul Bântuiţii sau Fight Club. Dar nici vorbă de aşa ceva.

Naerayan (• blogger): Mda, se aştepta cartea asta de ceva timp. Am citit-o şi pot să spun că Palahniuk has done it again! Rant Casey e un personaj cât se poate de pozitiv, după mine. Cine nu şi-ar dori să fie ca el şi/sau să aibe abilităţile lui? Ştii ce spun, nu? He, he.

R.D. Vintilescu (☼ cititor): Dom’le, Palahniuk e nebun! Adică cum să scrii despre un tip care a infectat o întreagă comunitate cu rabie, e clar că e bolnav psihic şi îl mai şi transformi într-un erou!?! Cum să pui în gura unui astfel de personaj astfel de cuvinte: Doar în ochii altora o să exişti vreodată sau cea mai mare satisfacţie pe care ţi-o ofera viaţa e când eşti în stare să te uiţi peste umăr şi să vezi oameni  într-o stare şi mai rea decât tine  aşteptând în spatele tău la coadă. Ce-i asta?

Gina ( • elevă): Rant e prea tareee!!! Am memorat câteva vorbe de duh ale lui aşa de mult mi-a plăcut! Motivul de bază pentru care oamenii pleacă dintr-un oraş mic e fin’că în felul ăsta pot visa cu ochii deschişi că or să se întoarcă. Iar motivu’ pentru care stau pironiţi acolo e fin’că în felul ăsta pot visa la plecare. Unii sunt pur şi simplu născuţi oameni. Nouă, celorlalţi, ne trebuie o viaţă întreagă să ajungem aşa. Tipu’ ăsta e bestial! Adică autoru’ cu toate că am văzut că e o biografie în viu grai, deci Rant s-ar putea să fi existat, cred. E idolul meu, clar!

Matei Petrescu (☼ psiholog): Isteria provocată de personajul lui Palahniuk are semnificaţii psihologice foarte interesante şi profunde. Nu numai datorită acţiunilor sale lipsite de orice grijă şi respect faţă de siguranţa corpului său dar şi inteligenţei sale native, personajul Rant (să nu uităm că nu e vorba decât de un personaj, totuşi) a devenit un fel de simbol, de purtător de stindard al adolescenţilor şi al tinerilor până în 35 de ani. E îngrijorător din punct de vedere social, deşi, s-ar putea spune că din punct de vedere literar este o reuşită.

Buni Libelula ( • medium): Io încerc să îl chem pe domnu’ Rand de unde o fi el acum, deşi io am auzit că, cică, s-ar fi întors în timp. Da’ asta poate să nu fie adevărat şi poate să fie adevărat, da’ io pot să vă zic că am primit semnale. Iar domnu’ Chiuk, căruia vreau să-i mulţumesc pe această cale, mi-a fost de mare ajutor ca să găsesc sufletul lu’ domnu’ Rand. Buni Libelula are cunoştinţă de lucru cu spiritele la preţuri foarte mici! Ce? Asta e o carte? Fugi dom’ne de aici că cartea n-are suflet!

Rant Casey (• personaj literar): Eu nu exist. Eu sunt mort sau dispărut. Dar asta nu înseamnă că nu pot fi interesant.

Nota librarului:

Zamfirescu R. (☼ librar): Cartea lui Palahniuk e o isterie în masă. Nu m-ar mira dacă chiar ar provoca una în rândul cititorilor.

Lasă un răspuns

