O poveste despre noi


Ascuns în nisip (de Bogdan Munteanu)

Început de iulie. Peste 30 de grade în termometre la Timişoara. Arşiţă. Toropeală. Ştranduri cu un petic, două de iarbă, apă călâie în bazine, torpile zvârlite în moalele capului de boxe necruţătoare. Terasele gem de bere, limonade şi gargară. Pe toate astea le-am încercat. C-aşa e vara. M-am ars pe spate, cu tot cu crema de protecţie, am băut şi-am vorbit până n-am mai avut cu cine. Până deunăzi, am adormit la vreo două meciuri de la Euro, fără şut pe poartă pănă în minutul 70. Una peste alta, sictirul creşte cu fiecare grad în plus, cu fiecare distracţie de pe scena politică. Concediul e încă departe…

Revin în spaţii dragi mie – librăriile. Acolo e linişte, acolo e o altă lume, în care mă pot pierde şi fără să fiu pe coclauri. Cartea de nisip să fie azi! Fuga într-acolo. Ceva e schimbat. Au apărut nişte scări, chiar în incinta librăriei. Dialog interior: „Coboară, mă, să vezi! Fii spontan!” „Lasă-mă-n pace, am venit aici să citesc!” „Minţi, vrei să vezi ce-i acolo. Hai, nu te mai codi!”

Zis şi făcut. Pun mâna pe o carte în grabă şi cobor la subsol. Un spaţiu neaşteptat de mare. Elemente de artă modernă. Jazz în fundal. Nu e rău deloc. O insolită expoziţie a caricaturistului Ion Barbu şi a fiului său Mihai Barbu – Sticle pentru minte, inimă şi literatură – scriitori contemporani fotografiaţi în ipostaze bizare. Zâmbesc. Din tavan atârnă zeci de cărţi, cu titluri şi coperţi adaptate situaţiei sociale actuale. Acelaşi Ion Barbu. Râd cu poftă. Intru în vorbă şi aflu despre suita de evenimente ce va urma. Poezie, călătorii, ezoterism, muzică pe vinil, psihologie aplicată. Tot soiul de invitaţi. Îmi place, ăştia chiar sunt puşi pe fapte mari! Uit de arşiţa nebună, de vacarm, de plagiat, de abuzuri. Mă întind, comand ceva rece, deschid cartea la pagina 1 şi zic aşa: înainte cu poveste, că de-aicea mult mai este!

Bogdan Munteanu, 

Timișoara, 4 iulie 2012.

Lasă un răspuns

